Bedrijven & instellingen
Technische innovatie voor nieuwe RevControl website.

In gesprek met Edwin Leenheer over de nieuwe RevControl website en welke uitdagingen daarbij kwamen kijken door de internationale klantenkring van dit revenue management systeem.

Het product
Wat is RevControl.

Bij het bouwen van een commerciële website, die als leadgenerator moet werken, is het belangrijk om te weten welk product of dienst er verkocht moet worden. Ook het in beeld hebben van de doelgroep is essentieel. Edwin Leenheer: "RevControl is van oorsprong een product van CARE, ontwikkeld uit een klantproject. Wij zagen daar veel potentie in en hebben het uitgebouwd tot het revenue management systeem dat het nu is. Meer dan 550 accommodaties in meer dan 18 landen maken dagelijks gebruik van dit systeem." 

Het project
Hoe ging het project in zijn werk.

“We merkten een verandering in de markt: steeds meer hotels wilden hun omzet verbeteren na de corona pandemie. We kregen meer aanvragen en RevControl groeide flink. De huidige website paste niet meer bij de fase waar we ons als bedrijf op dat moment in bevonden. Dus was het tijd voor een nieuwe website." stelt Edwin.

Een informatieve website vraagt om een andere aanpak dan een commerciële website. Bij RevControl hadden ze helder in beeld waar de nieuwe website aan moest voldoen en het wensenlijstje was lang. Onze ontwikkelaars houden wel van een uitdaging, dus zij gingen met enthousiasme aan de slag om alle wensen te kunnen afvinken.

Meertaligheid

Met de groeipotentie van RevControl, kwam ook de wens voor een Duitstalige website. Edwin zegt: "RevControl is een Nederlands product, maar we hebben vanaf het begin in de Engelse taal gecommuniceerd. Zo was ook de website in het Engels. Met de groeipotentie die ontstond, kregen we de ambitie om de Duitse markt te veroveren. Nu is algemeen bekend dat Duitsers liever in de Duitse taal communiceren, dus wilden we graag een Duitstalige versie van onze website. En als Nederlands bedrijf, kan een Nederlandse versie ook niet ontbreken." 

Het voordeel van ons CMS Sitebox is dat je eenvoudig meerdere websites in één overzicht kan beheren. Zo ook de verschillende talen van de RevControl website. Dat scheelt een hoop werk in het beheer en onderhoud van de content. Bij het maken van de nieuwe website hebben we ons eerst gefocust op het bouwen van de Engelstalige versie, in afwachting van de vertalingen. Toen de vertalingen klaar waren, kon een deel van de vertalingen geïmporteerd worden in het CMS. Hiermee werden de handmatige aanpassingen flink verminderd.

Koppelingen

Voor een commercieel bedrijf als RevControl is de website belangrijk voor het genereren van leads. Er moesten dus goede formulieren op de website komen, gekoppeld aan de juiste systemen. Edwin: "Het maken van de formulieren en het koppelen aan de juiste systemen kan je met een gerust hart overlaten aan de ontwikkelaars van CARE. Zij hebben zó veel ervaring met formulieren en koppelingen, dat was geen enkel probleem."

Op de nieuwe website staan diverse formulieren, zoals voor het aanvragen van een offerte, het aanvragen van een koppeling of het aanmelden als nieuwe reseller. Al die formulieren zijn gekoppeld met Hubspot, het CRM systeem waar RevControl mee werkt. Onze ontwikkelaars hebben de koppeling tussen Sitebox en Hubspot zo weten te bouwen, dat ieder ingevuld veld perfect wordt verwerkt in Hubspot. Daarnaast is het ook mogelijk om via de nieuwe website een demo in te boeken bij een van de Sales Managers van RevControl, gekoppeld aan de Outlook agenda.
 

"Het werkt goed en er komen wekelijks nieuwe leads binnen via de website. Dus dat is top!" reageert Edwin enthousiast.

Interactieve prijzenpagina met veranderende valuta 

De grootste uitdaging zat hem toch wel in de prijzenpagina. Als je te maken hebt met een andere valuta dan Euro's en je staffelprijzen hanteert, dan heb je een interactief prijsoverzicht nodig. Edwin: "Bij RevControl hanteren we een prijs die afhankelijk is van het aantal kamers of bedden. We wilden graag dat het voor prospects snel duidelijk was wat hun prijs zou zijn, passende bij de grootte van hun accommodatie. Daarnaast bieden we ook drie verschillende pakketten aan, met betaalde extra features. Dat vraagt om best wel wat rekenwerk. Maar het is CARE gelukt! De prospects vult in een veld het aantal kamers in, selecteert de voorkeur voor maandelijkse of jaarlijkse betaling en de juiste prijzen worden per pakket getoond!"

Naast de interactieve berekening van de prijzen, was er nog een uitdaging. De potentiële klanten van RevControl die actief worden benaderd bevinden zich ook in het Verenigd Koninkrijk, waar er met Britse ponden wordt betaald. Zij hebben weinig tot niets aan het zien van prijzen in Euro's en zullen al snel afhaken. Daar hebben wij iets op bedacht, namelijk het gebruik van de techniek IP-geolocatie. Hierbij worden de locatiegegevens van de websitebezoeker via het ip-adres opgezocht. Blijkt dat deze locatie zich in het Verenigd Koninkrijk bevindt, dan worden alle prijzen in het prijzenoverzicht getoond in Britse ponden. Geheel automatisch!

De eindevaluatie
Wat vind je van het resultaat.

“Door onze lange wensenlijst en technische uitdagingen, was het een spannend traject. We hebben op vaste momenten overleg gehad en we werden goed op de hoogte gehouden van alle vorderingen. Uiteindelijk hebben we alle wensen kunnen afvinken en hebben de ontwikkelaars van CARE boven verwachting gepresteerd! We hebben veel complimenten gekregen over onze nieuwe website. En we krijgen wekelijks nieuwe leads binnen. We zijn helemaal tevreden met het resultaat en kijken positief terug op de samenwerking. Zodra de website weer vernieuwd moet worden, weet ik wel bij wie we aankloppen!" sluit Edwin af.

Benieuwd? Bekijk het resultaat op www.revcontrol.com (Deze link gaat naar een externe website).