Een ‘werken bij’-website, was onderdeel van een employer branding strategie waar de gemeente Waalre eind 2022 mee aan de slag ging. CARE verzorgde het technische gedeelte en begeleidde het traject. De verdere invulling van de website was in handen van de gemeente Waalre. Daar werkten medewerkers uit alle delen van de organisatie aan mee. Contentmanager Niek Beekmans (team Communicatie) leidde het project vanuit de gemeente en werkte onder andere samen met interim recruiter Marjoke Verboom (team HR) naar het eindresultaat toe.
‘’In de strategie kozen we voor een aparte website om nieuwe collega's aan te trekken’’, vertelt Marjoke. "Met filmpjes en interviews met medewerkers, geïntegreerde vacatures van werkeninzuidoostbrabant.nl en meer informatie over de gemeente Waalre als werkgever. Zo maken we de gemeente Waalre zichtbaarder als interessante werkgever.” Niek vertelt: “Er moest relatief snel een website komen. Een mooie, aansprekende website die voldoet aan alle wettelijke eisen voor gemeenten en die gegarandeerd digitaal toegankelijk is. Ook omdat onze burgemeester een visuele beperking heeft en zich actief inzet als landelijk ambassadeur op het gebied van digitale toegankelijkheid.’’
‘’Bij CARE weten we al dat dit allemaal goed zit, vanuit onze ervaring met de gemeentelijke website’’, legt hij uit. “Toevallig had CARE een mooi voorbeeld: de website die in 2022 voor de Werkorganisatie Druten Wijchen is gemaakt. Deze sloot grotendeels aan bij onze eisen en wensen. De website kon als subwebsite toegevoegd worden in Sitebox, het CMS van onze website. Dat is een voordeel qua beheer en ook financieel. Op die manier zijn er naast de eenmalige ontwikkelkosten geen extra kosten voor de hosting en het onderhoud van de website.”
“Het projectteam vanuit de gemeente Waalre geeft aan dat alles heel soepel is gelopen: “We hadden een strakke deadline en die heeft CARE ruimschoots gehaald. Het is ons samen toch maar gelukt om binnen 3 maanden een compleet nieuwe website van de bodem op te bouwen en te lanceren. We hebben goed afgestemd hoe het eruit moest komen te zien en welke functionaliteiten we nodig hadden. Ook tijdens het project was er regelmatig overleg. We waren blij met de adviezen van CARE waarom iets wat we wilden wel of niet kan. In het testen van de website hebben we veel moeite gestoken. Tot in de details; het totaal moest er gewoon meteen goed uitzien. Soms denk je dat iets het helemaal is, maar dan klopt het toch niet helemaal als het op de website staat. Zelf hadden we nog flink werk met het plaatsen van de content op de laatste dagen voor livegang. Maar door het grondige voortraject en doordat de techniek al lang klaar was, ging de livegang heel gemakkelijk. Bij het plaatsen van de content kwamen we nog een paar puntjes tegen. Bijvoorbeeld de banner met foto's op de homepage en de breedte van de video die we graag anders wilden. Beide punten werden verbazend snel en goed opgelost door CARE.”
“Ja, we zijn trots het mooie resultaat en hoe dat tot stand is gekomen. Door de mogelijkheid van het plaatsen van een video op de website kunnen we goed laten zien wat voor diverse club mensen er bij de gemeente Waalre werkt”, geeft Marjoke aan. Niek bevestigt dit: “We krijgen veel positieve reacties vanuit de organisatie”. Hij vervolgt: “Het was een goede keuze om deze opdracht bij CARE neer te leggen, alle afspraken zijn nagekomen en we hebben uitstekende service gekregen. En dat we voor deze website de techniekverklaring van CARE voor digitale toegankelijkheid kunnen gebruiken, is helemaal super. Nu hoeven we alleen de content nog te laten onderzoeken en dat bespaart tijd en kosten.”
Benieuwd? Bekijk het resultaat op werkenvoorwaalre.nl.