Bedrijven & Instellingen
Canon aan het woord

CARE maakte voor Canon zo’n 120 portals waarmee printopdrachten verwerkt worden voor bedrijven en organisaties. Bovendien werken ze samen in projecten als ‘het nieuwe printen’ en Canon Cross Campus. Peter Sampers is Business Developer bij Canon. Hij bedenkt nieuwe projecten die CARE uitvoert.

Het begin van de samenwerking

“We werken nu tien jaar samen met CARE. Het begon destijds vanuit een dienstverleningsconcept; Canon Business Services. Een service die voor bedrijven activiteiten regelt zoals repro, printen, het archief managen of grafische dienstverlening. De vraag was: hoe maak je bekend bij de eindgebruikers van die klant wat Canon allemaal doet?”

“Om dat helder en inzichtelijk te maken, vroegen we CARE om voor al onze opdrachtgevers een portal te bouwen waar onze diensten zichtbaar werden en waar de klant online opdrachten kon plaatsen.”

Open voor vernieuwing

Mijn job is om vernieuwing te brengen. Het gaat om de klant: wat heeft die nodig? Zo’n idee moet meestal snel uitgewerkt worden. We selecteren daarom partijen in de markt die makkelijk en snel mee kunnen innoveren. CARE is er daar een van. De oplossingen die nodig zijn moeten vaak een specifiek bedrijfsproces ondersteunen. Kant-en-klare oplossingen passen meestal niet; maatwerk is nodig. Tegen CARE kunnen we makkelijk zeggen: dit hebben we nodig, bouw daar iets voor! Zij kunnen gemakkelijk mee in zo’n spontaan proces omdat ze niet al te groot zijn en open staan voor vernieuwing. Ze zijn niet te beroerd om ergens in te stappen als het nog lang niet allemaal duidelijk is.”

"Ik vind CARE een uitermate prettig bedrijf om mee samen te werken in deze projecten. Ze zijn toegankelijk en flexibel, leveren altijd wat nodig is en zijn ijzersterk in hun expertise. Een snel acterend bedrijf: geen lange procedures maar snel aan de gang. Dat is prettig." - Peter Sampers, Business Developer bij Canon

Compleet pakket

“70-80 procent van de onderwijsinstellingen is klant bij Canon. Het project Cross Campus is ontstaan uit ‘het nieuwe printen’. De Universiteit van Amsterdam bouwde een nieuwe campus en had een compleet nieuwe en vooral flexibele printeroplossing nodig. Een follow-me concept: je stuurt je opdracht naar een printomgeving en je print daar waar je bent. Inmiddels leveren we ook alle diensten rondom betalen. De student betaalt zijn koffie of prints via zijn schoolpas of telefoon. Opwaarderen kan altijd en overal via de portal. Het tegoed staat niet op de kaart want alles verloopt via het netwerk en de cloud. Als je je kaart kwijtraakt ben je dus niet je saldo kwijt. Canon levert de instellingen een compleet geïntegreerd pakket: het betaalsysteem en de pasjes. Maar we doen ook de distributie van de schoolpassen.”