Bedrijven & Instellingen
Bastion Hotels over jarenlange samenwerking

Bastion Hotels is al 15 jaar klant van CARE. Met 32 hotels van Groningen tot Maastricht en één in Duitsland, telt de keten meer dan 3000 kamers. De samenwerking met CARE startte destijds om het online reserveren te realiseren. In eerste instantie een simpele boekingsmodule, die uitgroeide tot een programma waarin veel applicaties beheerd worden, zoals bastionhotels.nl, een vacaturesite en RevControl, een applicatie waarin alle reviews samen komen.

Marianne van der Sterren startte als Assistent Manager bij Bastion Hotels in Groningen. Ze groeide via allerlei functies door tot Manager Personeel en Automatisering.

Hoeveel is er al geautomatiseerd bij Bastion Hotels?

“Veel, maar nog lang niet alles. Veel zaken die mis kunnen gaan willen we automatiseren. Dit maakt het werkproces in de hotels makkelijker en foutlozer. Om te automatiseren dient het proces helder te zijn en dienen er veel keuzes gemaakt te worden. Daar moet goed over nagedacht worden.”

“Ik werk al tien jaar samen met CARE. We maakten destijds samen ook een nieuwe website en onze vacaturesite. De automatisering van die procedure is ook een heel belangrijke stap geweest. Het geeft ons een goed overzicht en scheelt veel onnodige handelingen. Wij hebben via onze eigen website 500 tot 1000 sollicitanten per maand. Daarnaast werken wij nog met externe sites samen.”

Hoe kwam Bastion bij CARE terecht?

“Mijn voorganger heeft de eerste contacten met CARE gelegd. Het is een relatief klein bedrijf, daar werken wij graag mee. Die kunnen veel sneller schakelen. Voor dit soort automatisering ga je een samenwerking op lange termijn aan. Joost, Luuk en Niek zijn drie mensen waarmee ik al vanaf het begin contact heb. Veel beslissingen zijn samen gemaakt, waardoor de voortgang bij volgende projecten efficiënter is. Wij houden elkaar scherp door direct zaken te bespreken.”

"We weten precies wat we aan elkaar hebben" - Marianne van der Sterren

Hoe vaak is er contact tussen Bastion en CARE?

“Er is veel veranderd in die tien jaar samenwerking. Nu wordt het contact voornamelijk door de specialisten in ons team gedaan; de website bijvoorbeeld door de afdeling online marketing. Soms laten wij specifieke zaken door CARE maken, die tot verbetering van onze processen gaat leiden. Op dit moment zijn wij bezig met het maken van een geautomatiseerd systeem voor onze oproepkrachten.”

Hoe gaat CARE met problemen om?

“Het is belangrijk dat indien wij problemen ervaren, dit zo duidelijk mogelijk aangeven bij CARE. Op deze wijze kan men zo goed en snel mogelijk het probleem oplossen. Hier ligt een verantwoordelijkheid aan beide zijden.”