Beter en leuker samenwerken met ons (multi-organisatie) intranet

Het Social Connected Intranet van CARE koppelt al je huidige systemen en presenteert jouw informatie in één duidelijk overzicht. Dat maakt je werk een stuk gemakkelijker en nog leuker. Dat kan ook voor meerdere organisaties die samenwerken.

Waarom een Social Connected Intranet?

Het intranet van CARE biedt het beste van 2 werelden:

  • Het is social, omdat het gebruikers in staat stelt te interacteren op vrijwel alles en met iedereen en samen te werken in groepen en projecten.
  • Het is connected, omdat door het leggen van intelligente koppelingen met achterliggende systemen er bijvoorbeeld talloze relaties worden gelegd tussen personen en kennis (producten, projecten, onderwerpen) maar ook het dagelijkse werk vergemakkelijkt wordt door snelle toegang tot informatie uit andere systemen. Zo kun je denken aan het tonen van beschikbaarheid van medewerkers door een koppeling met Outlook/Exchange. Of het tonen van werkvoorraden door te koppelen met zaaksystemen, urensystemen, factuursystemen, etc. Daarnaast is het intranet eenvoudiger uit te breiden en te koppelen met bijvoorbeeld narrowcasting en systemen voor zaalreserveringen.
  • Het is een intranet: een veilige, afgeschermde omgeving van één of meerdere organisaties, die alleen bereikbaar is voor de medewerkers die toegang mogen krijgen. 

Dé plek waar je alles rondom je werk beheert

  • Dashboard: dit kunnen medewerkers zelf inrichten. Ze volgen in hun tijdlijn updates van projecten en groepen waaraan ze zijn verbonden. Verder kunnen ze zelf via widgets kiezen wat ze in de rechterkolom van het dashboard willen zien: bijvoorbeeld verjaardagen, activiteiten van de organisatie, het weerbericht of een blog.
  • Medewerkers kunnen zelf eenvoudig hun profiel in de Wie is wie aanpassen en informatie toevoegen over onderwerpen waarvoor je ze kunt bereiken.
  • Kennisbank: Informatie vanuit de website is geïntegreerd in de kennisbank op het intranet, met bijbehorende kennishouders en eventueel aangevuld met interne informatie. Hier hoort ook een kenniscontrole-functie bij waarmee medewerkers automatisch een mail krijgen met de vraag om informatie op de website en in de kennisbank te controleren.
  • Verder biedt het Social Connected Intranet vele mogelijkheden om beter samen te werken, er is een onderdeel KCC-notities om alle informatie van KCC-medewerkers op één plek te beheren, in plaats van rondslingerende briefjes, verschillende klappers en/of documenten die verspreid staan op verschillende netwerkschijven.
  • Medewerkers zien in het onderdeel Taken in één oogopslag hun werkvoorraad.
  • Via het intranet is het mogelijk om vele applicaties te openen.

Multi-organisatie intranet

Voor organisaties die samenwerken, hebben we verschillende varianten van het intranet waarmee je informatie kunt uitwisselen en delen binnen de organisaties, maar waarbij iedere organisatie ook eigen gedeelte kan krijgen. Bijvoorbeeld nieuwsberichten van verschillende organisaties op het dashboard van medewerkers tonen, maar wel een gescheiden Wie is wie en gescheiden interne (personeels)informatie in het onderdeel Weten en regelen.

Inrichting

Het Social Connected Intranet heeft een moderne, gebruiksvriendelijke vormgeving. Via een eigen kleurstelling en logo krijgt het aansluiting bij de huisstijl van de gemeente. Standaard inbegrepen is de koppeling met de Active Directory of Office365 voor het ophalen van gegevens van medewerkers voor het inloggen en voor de Wie is wie. Verder zijn er optionele koppelingen en integraties mogelijk met bijvoorbeeld agenda's in Outlook, zaaksysteem, Topdesk, personeelssysteem, CX Monitor (klanttevredenheid), narrowcasting en meer.

Meer weten? Bekijk meer informatie over ons Social Connected Intranet.